Help - Zoeken - Gebruikers - Kalender
Volledige versie: Succesvolle relatie
Afghan.nl Forum > Fora > Relaties & Psychologie > Relaties
Pagina's: 1, 2
*GIVENCHY*
QUOTE (Madiha @ Thu 4 May 2006, 09:18)
Precies meid!! Je kunt tegenwoordig erg moeilijk op iemand vertrouwen, wacht maar gewoon tot je Ware ooit op je pad komt!

Waarom hebben jullie zo weinig vertrouwen in jullie afghanen
ik bedoel zo erg is het ook weer niet.
niet te overdreven degha weeeee
delema az afghan boedan Bad kardeen

Hollanders headbang.gif
Madiha
QUOTE (Emal_NL @ Thu 4 May 2006, 09:25)

Hollanders headbang.gif

Nee, Hollanders zijn helemaal niet te vertrouwen. Ik ben hier in Nl opgroeid, ik ken Hollanders nu heel goed. Toba....bisyaar bewafa mardom astan!

Als ik moet kiezen tussen Nederlanders en Afghanen, dan ik kies ik voor mijn Afghanen!! friends.gif
Lena
QUOTE (Emal_NL @ Thu 4 May 2006, 07:25)

Hollanders headbang.gif

Sommige afghaanse jongens zijn
egt erg.Maar ik ken ook afghaans jongens die juist
het tegengestelde zijn..dus je hebt overal goede en slechte
geldt ook voor de Nlers
Suraya

BOEIENDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD..................... yawn.gif
Sheytoonak
QUOTE (Socrates @ Tue 2 May 2006, 18:48)
Een relatie kan nooit mislukken, er kan nooit ruzie ontstaan, je hoeft niet bang te zijn dat je geliefde vreemd gaat, geen ruzie etc....dit kun je allemaal verwezelijken door......

Nooit een relatie te beginnen! icon_cheesygrin.gif

clap.gif clap.gif clap.gif
bij geen 1 opmerking moet ik lachen behalve bij die van socrates!!
Lena
QUOTE (Sheytoonak @ Sat 6 May 2006, 15:37)

Tja .......... Socrates is de
cl0wn van de f0rum... laughing.gif

Joke.
icon_cool.gif

Madiha
QUOTE (Sheytoonak @ Sat 6 May 2006, 17:37)

Hij heet voor niks SOCRATES, maar zal hij ook in echt zo hard zijn? naughty.gif
Sheytoonak
QUOTE (Madiha @ Sat 6 May 2006, 18:33)
Hij heet voor niks SOCRATES, maar zal hij ook in echt zo hard zijn? naughty.gif

dat hoef ik niet te weten, maar op het forum slaagt hij wel ok.gif
Lorîn
Ik weet ZEKER dat je relatie zal slagen als de vrouw weet hoe de man in elkaar zit en andersom :D
Een relatie mislukt meestal door ruzies, en die kan je vermijden. Hoe? Als een man weet dat een vrouw zeurt, omdat ze de frustaties gewoon kwijt wilt bij hem en iemand nodig heeft die naar haar luistert en niet omdat ze hem als de oorzaak van haar problemen ziet, kan dat erg helpen. Als hij weet hoe hij ermee om moet gaan, helpt dat nog meer. Andersom is het ook handig voor een vrouw om te weten waarom een man soms even afwezig moet zijn en niet altijd intiem kan zijn met haar. Als ze weet dat hij opeens een beetje droger is dan normaal en afstand neemt, niet komt omdat hij niet meer van haar houdt, maar omdat hij gewoon eventjes moet rusten van al het intimiteit, dan zal ze begripvol zijn en niet de hele tijd zeuren van 'jij houdt niet meer van me, wat heb ik fout gedaan?? waarom doe je zoooo?'.

Een superrrrrrrraanrader is het boek 'Mannen komen van Mars, vrouwen komen van Venus'
Daar wordt het uitgebreid uitgelegd.
Noob
QUOTE(Lorîn @ Jan 22 2009, 01:15 AM) *
Ik weet ZEKER dat je relatie zal slagen als de vrouw weet hoe de man in elkaar zit en andersom :D
Een relatie mislukt meestal door ruzies, en die kan je vermijden. Hoe? Als een man weet dat een vrouw zeurt, omdat ze de frustaties gewoon kwijt wilt bij hem en iemand nodig heeft die naar haar luistert en niet omdat ze hem als de oorzaak van haar problemen ziet, kan dat erg helpen. Als hij weet hoe hij ermee om moet gaan, helpt dat nog meer. Andersom is het ook handig voor een vrouw om te weten waarom een man soms even afwezig moet zijn en niet altijd intiem kan zijn met haar. Als ze weet dat hij opeens een beetje droger is dan normaal en afstand neemt, niet komt omdat hij niet meer van haar houdt, maar omdat hij gewoon eventjes moet rusten van al het intimiteit, dan zal ze begripvol zijn en niet de hele tijd zeuren van 'jij houdt niet meer van me, wat heb ik fout gedaan?? waarom doe je zoooo?'.

Een superrrrrrrraanrader is het boek 'Mannen komen van Mars, vrouwen komen van Venus'

Dat zeg je echt goed .. als meisje zo gaat doen dan maakt ze het maar ERGER!!

maar je heb helemaal gelijk ( ik heb het nu niet alleen over het mannen gedeelte maar alles).

maar relatie wordt ook veel sterker dooor "aanpassen" aan elkaar dan "accepteren" van elkaars gewoontens.

Maar dan moet et ook niet zijn dat je te veel moet aanpassen en wederzijds ... dan horen die 2 gewoon niet bij elkaar.

( mijn mening ) unsure.gif
AbbaS
2 mensen van niet dezelfde geslacht.
Dus een man en een vrouw om en succesvolle relatie te hebben.
برو به خواب و سفر
QUOTE(Lorîn @ Jan 22 2009, 01:15 AM) *

Ik weet niet waarom ik me altijd hierin meng maar vooruit.

-

Er zijn genoeg relaties die stuk gaan doordat mannen en vrouwen elkaar goed kennen en goed weten hoe ze in elkaar zitten.
Soms is het juist beter om niet een relatie aan te gaan met iemand die je precies weet hoe hij in elkaar zit.Naast dat het geen spanning en sensatie heeft wat een belangrijk punt is in een levende relatie is het dood saai om elkaar door en door te kennen of te weten hoe die gene in elkaar zit. Het is leuk om verast te worden. Zo hou je het beetje levend.En daar gaat het om een succesvolle relatie moet leven en bloeien.
Daarom zijn er waarschijnlijk ook dat er gearengeerde huwelijken die wel slagen. Maar ja daar ga ik niet veder op in omdat ik er tegen ben.

In een relatie moet de partner een goede vriend zijn maar geen beste vriend. Daarvoor heb je je beste vriendin ;) En die goede vriend moet je door de relatie heen leren kennen en hem met alles wat hij wel of niet heeft van houden en niet andersom. En uiteindelijk aan het eind ga je hem, als je goed en succesvol bezig bent geweest je beste vriend noemen.

Een relatie mislukt meestal door ruzies, en die kan je vermijden.

Een relatie waar er nooit een ruzie in voorkomt of vermeden wordt is al een mislukte relatie. Wanneer er geen ruzies zijn binnen een relatie betekent dat dat de partners niet om hun relatie geven ze zijn bij elkaar en leven langs elkaar heen. Een relatie waar ruzie in voorkomt is meestal een relatie waar de gelegenheid tot discusie is. Een relatie zonder ruzie vindt ik een ongezonde relatie. En idd het is maar wat je onder ruzie verstaat. Is een woordenwisseling of onees zijn over de kleur van het behang een ruzie?

En de rest van mijn wijsheid hou ik voor me zelf.

-
Miauw!
Lorîn
QUOTE(Catwoman @ Jan 22 2009, 02:15 AM) *
Ik weet niet waarom ik me altijd hierin meng maar vooruit.
-

Er zijn genoeg relaties die stuk gaan doordat mannen en vrouwen elkaar goed kennen en goed weten hoe ze in elkaar zitten.
Soms is het juist beter om niet een relatie aan te gaan met iemand die je precies weet hoe hij in elkaar zit.Naast dat het geen spanning en sensatie heeft wat een belangrijk punt is in een levende relatie is het dood saai om elkaar door en door te kennen of te weten hoe die gene in elkaar zit. Het is leuk om verast te worden. Zo hou je het beetje levend.En daar gaat het om een succesvolle relatie moet leven en bloeien.
Daarom zijn er waarschijnlijk ook dat er gearengeerde huwelijken die wel slagen. Maar ja daar ga ik niet veder op in omdat ik er tegen ben.

In een relatie moet de partner een goede vriend zijn maar geen beste vriend. Daarvoor heb je je beste vriendin ;) En die goede vriend moet je door de relatie heen leren kennen en hem met alles wat hij wel of niet heeft van houden en niet andersom. En uiteindelijk aan het eind ga je hem, als je goed en succesvol bezig bent geweest je beste vriend noemen.
Een relatie waar er nooit een ruzie in voorkomt of vermeden wordt is al een mislukte relatie. Wanneer er geen ruzies zijn binnen een relatie betekent dat dat de partners niet om hun relatie geven ze zijn bij elkaar en leven langs elkaar heen. Een relatie waar ruzie in voorkomt is meestal een relatie waar de gelegenheid tot discusie is. Een relatie zonder ruzie vindt ik een ongezonde relatie. En idd het is maar wat je onder ruzie verstaat. Is een woordenwisseling of onees zijn over de kleur van het behang een ruzie?

En de rest van mijn wijsheid hou ik voor me zelf.

-
Miauw!

Ik bedoel niet dat je weet hoe je man reageert op bepaalde dingen, maar in het algemeen (zoals ik al zei) hoe een man en vrouw in elkaar zit. Waarom vrouwen veel praten en mannen juist niet. Als je dat begrijpt, kan je ook begrijpen waarom mannen bepaalde dingen doen en kan er over dat onderwerp geen grote ruzie ontstaan. Elke man heeft een unieke persoonlijkheid, maar daar had ik het niet over, en dat is wat jij bedoelt denk ik.
Ruzie zal er sowieso ontstaan :D das logisch, maar je kan de ruzies die vaker terugkomen en steeds groter worden, vermijden door te begrijpen hoe een man en vrouw in elkaar zit.
Anila
vertrouwen hebben in elkaar
Luciana
Mensen die denken precies te weten wat er allemaal nodig is voor een succesvol relatie hebben nog geen serieuze relatie gehad. Het is altijd veel ingewikkelder dan men verwacht. Je kan niet zomaar paar regels neerschrijven en zeggen dat het een succes wordt als men zich aan de vernoemde regels houdt. Als het zo makkelijk was, zou Oprah nu geen werk hebben.
Er is altijd meer nodig in een relatie dan je oorspronkelijk had verwacht. Maar het begint allemaal met liefde. Je liefde voor je partner moet een prioriteit vormen. Je moet bereid zijn om opofferingen te doen voor je geliefde. Zijn/haar blijheid moet jouw stimulans zijn voor meer inzet in jullie relatie.
Mrs*Intoxication
GELUK.
Je kunt je best doen, maar als het er gewoon niet inzit, kan het nooit worden wat jij ervan verwachte.
Socrates
QUOTE(Childish*Fears @ Jan 23 2009, 05:52 PM) *
GELUK.
Je kunt je best doen, maar als het er gewoon niet inzit, kan het nooit worden wat jij ervan verwachte.

Wat is geluk CF, toeval/lot? Kan je ''geluk'' in dit geval niet min of meer afdwingen?
Phoenix
Trouw blijven!

(hier ben ik niet goed in)
Sneeuwpop
QUOTE(Phoenix @ Jan 23 2009, 06:12 AM) *
Trouw blijven!

(hier ben ik niet goed in)

Je doet gewoon aan overspel?
ssaN
Trouw bla bla bla respect bla bla bla , aanpassing! bla bla bla sex bla bla
Bilal
Beetje bekvechten moet wel plaatsvinden, dat helpt wel de relatie.

Maar geen zorgen, met geavanceerde communicatievaardigheden van een vrouw tegenover de zakke van een man, waarbij een vrouw de man dingen duidelijk wil maken (die de arme man onmogelijk kan begrijpen) gaat ruzie gegarandeerd plaatsvinden...

Ik kwam trouwens dit tegen, wel grappig haha (plz doe me geen pijn).

The Men's Guide to what a woman really means when she says something.

You want
= You want

We need
= I want

It's your decision
= The correct decision should be obvious by now.

Do what you want
= You'll pay for this later.

We need to talk
= I need to complain

Sure... go ahead
= I don't want you to.

I'm not upset
= Of course I'm upset, you moron!

You're ... so manly
= You need a shave and you sweat a lot.

You're certainly attentive tonight.
= Is sex all you ever think about?

I'm not emotional! And I'm not overreacting!
= I'm on my period.

Be romantic, turn out the lights.
= I have flabby thighs.

This kitchen is so inconvenient
= I want a new house.

I want new curtains
= and carpeting, and furniture, and wallpaper.....

I need wedding shoes
= the other 40 pairs are the wrong shade of white.

Hang the picture there
= NO, I mean hang it there!

I heard a noise
= I noticed you were almost asleep.

Do you love me?
= I'm going to ask for something expensive.

How much do you love me?
= I did something today you're really not going to like.

I'll be ready in a minute.
= Kick off your shoes and find a good game on T.V.

Is my butt fat?
= Tell me I'm beautiful.

You have to learn to communicate.
= Just agree with me.

Are you listening to me!?
= [Too late, you're dead.]Yes
= No

No
= No

Maybe
= No

I'm sorry.
= You'll be sorry.

Do you like this recipe?
= It's easy to fix, so you'd better get used to it.

Was that the baby?
= Why don't you get out of bed and walk him until he goes to sleep.

I'm not yelling!
= Yes I am yelling because I think this is important.

All we're going to buy is a soap dish
= It goes without saying that we're stopping at the cosmetics department, the shoe department, I need to look at a few new pocket books, and OMIGOD those pink sheets would look great in the bedroom and did you bring your checkbook?
(The answer to "What's wrong?")

The same old thing
= Nothing

Nothing
= Everything

Everything
= My PMS is acting up

Nothing, really
= It's just that you're such an jerk

I don't want to talk about it
= Go away, I'm still building up steam

Athena.
Ehsaas wa aitebaar..
myn mening
Asif
ik hoor iedereen roepen eerlijkheid, of volledige eerlijkheid dat hij alle met je deelt of zij dat doet.
maar wat als je wakker wordt, het is regenachtige weer buiten, je bent niet in je mood en opeens zie je je vriend(in) en je hebt het gevoel op dat moment dat je hem/haar niet leuk vind.
Ben je dan echt zo eerlijk dat je tegen die persoon zegt dat je niet meer met hem/haar wil omgaan.

of houd je je mening voor jezelf tot morgen en dan te weten komt dat het meer aan je mood toen lag.

ik snap wel eerlijkheid duurt het langst, maar gebruiken niet iedereen selectieve eerlijkheid..

Tennelle
Waar ik helemaal niet tegen kan, zijn die pseudopopulairwetenschappelijke draakboeken als 'Mannen komen van Mars, Vrouwen van Venus'. Waarom, omdat ze continu blijven hameren op de 'verschillen' tussen 'de man' en 'de vrouw' die zogenaamd al in onze hersenen zaten toen we in berenvellen in holen woonden. Give me a break! Er is daar nooit enig wetenschappelijk bewijs voor gevonden, maar omdat die boeken erin gaan als koek (we willen onze partner nou eenmaal begrijpen) wordt een soort bewustzijn gecreerd dat helemaal afhangt van die zogenaamde 'verschillen' en manieren van communicatie.

Ze creeren een soort archetypen van de man en de vrouw en als je daarvan afwijkt zal er wel iets niet kloppen, ja dag. De man of de vrouw bestaat uberhaupt niet. Er is geen wit en zwart, maar een hele scala aan grijstinten. Ik ben bijvoorbeeld echt niet zo omslachtig dat ik alleen maar wil jeremieren over mijn problemen zonder een oplossing te willen horen. Als ik ergens mee zit, verwacht ik van mijn partner actieve inbreng en het zoeken naar een oplossing, typisch communicatieve vaardigheden van 'de man' die 'de vrouw' echt niet wil horen, nee, zij wil alleen maar lekker kunnen zeiken. Alsjeblieft zeg. Problemen zijn er om opgelost te worden. En ook al is dat niet eenvoudig, ernaar zoeken zet al een stap op de goede weg.
Asif
@ Tenelle
Als je probleem hebt, verwacht je actieve inbrnegn van hem. Dat hij een initiatief kan tonen etc.
Maar wat als hij zelf probleem heeft en niet weet wat jullie eraan moeten doen.
ga je hem dan niet vergelijken met "de man" die hoort dit en dit te doen?

_WOLF
QUOTE(Tennelle @ Dec 4 2009, 10:04 AM) *
Waar ik helemaal niet tegen kan, zijn die pseudopopulairwetenschappelijke draakboeken als 'Mannen komen van Mars, Vrouwen van Venus'. Waarom, omdat ze continu blijven hameren op de 'verschillen' tussen 'de man' en 'de vrouw' die zogenaamd al in onze hersenen zaten toen we in berenvellen in holen woonden. Give me a break! Er is daar nooit enig wetenschappelijk bewijs voor gevonden, maar omdat die boeken erin gaan als koek (we willen onze partner nou eenmaal begrijpen) wordt een soort bewustzijn gecreerd dat helemaal afhangt van die zogenaamde 'verschillen' en manieren van communicatie.

Ze creeren een soort archetypen van de man en de vrouw en als je daarvan afwijkt zal er wel iets niet kloppen, ja dag. De man of de vrouw bestaat uberhaupt niet. Er is geen wit en zwart, maar een hele scala aan grijstinten. Ik ben bijvoorbeeld echt niet zo omslachtig dat ik alleen maar wil jeremieren over mijn problemen zonder een oplossing te willen horen. Als ik ergens mee zit, verwacht ik van mijn partner actieve inbreng en het zoeken naar een oplossing, typisch communicatieve vaardigheden van 'de man' die 'de vrouw' echt niet wil horen, nee, zij wil alleen maar lekker kunnen zeiken. Alsjeblieft zeg. Problemen zijn er om opgelost te worden. En ook al is dat niet eenvoudig, ernaar zoeken zet al een stap op de goede weg.

Genderverschillen bestaan er wel degelijk en het is nauwkeurig onderzocht, zowel op het biologisch als psychologisch vlak. De generalisering of marginalisering gebeurt niet door de wetenschappers, maar door de media die geen aandacht besteden aan de nuances (of uitzonderingen) die de wetenschappers ook benadrukken.

Phoenix
QUOTE(Imoooonjooon @ Jan 24 2009, 11:55 AM) *
Je doet gewoon aan overspel?

Nou, dat ook wou weer niet. Maar ik zou niet goed in relatie zijn.
Er kunnen kleine issues ontstaan, waarvan de relatie kapot kan/zal gaan.
Trouw zijn zal er ook bij betrokken zijn. In het algemeen bewustzijn is het idee van een levenslange relatie verworpen,
en we hebben ons opgesteld bij het feit dat we denkelijk meerdere liefdesrelaties in ons leven hebben.

Niet alleen dat ik van me cultuur geen relatie mag hebben, dit bovenste duiding heeft er ook mee te maken.
Dus ik mag niet alleen relatie maar wil het ook niet.
Daarom waarschuw ik alvast continu mensen om niet op mij te vallen, of iets doen zodat ik op hun val.
_WOLF
QUOTE(Phoenix @ Dec 4 2009, 02:30 PM) *
Nou, dat ook wou weer niet. Maar ik zou niet goed in relatie zijn.
Er kunnen kleine issues ontstaan, waarvan de relatie kapot kan/zal gaan.
Trouw zijn zal er ook bij betrokken zijn. In het algemeen bewustzijn is het idee van een levenslange relatie verworpen,
en we hebben ons opgesteld bij het feit dat we denkelijk meerdere liefdesrelaties in ons leven hebben.

Niet alleen dat ik van me cultuur geen relatie mag hebben, dit bovenste duiding heeft er ook mee te maken.
Dus ik mag niet alleen relatie maar wil het ook niet.
Daarom waarschuw ik alvast continu mensen om niet op mij te vallen, of iets doen zodat ik op hun val.

laughing.gif
Gekopieerd uit 'Intimiteit, trouw en seks' www.grenzeloos.org

Sorry, het was me gewoon te hard opgevallen :( ,want het is niet jouw taalgebruik.
Phoenix
QUOTE(W0LF @ Dec 4 2009, 02:36 PM) *
laughing.gif
Gekopieerd uit 'Intimiteit, trouw en seks' www.grenzeloos.org
Sorry, het was me gewoon te hard opgevallen :( ,want het is niet jouw taalgebruik.

wacko.gif
Wat ben jij toch toch onbenul. Ja, ik heb dat belangrijke tekst van gekopieerd, maar heb toch wel mijn mening gegeven?

_WOLF

laughing.gif Niet boos worden omdat ik je heb 'gepak't! tease.gif tease.gif tease.gif tease.gif tease.gif tease.gif tease.gif tease.gif
Phoenix
QUOTE(W0LF @ Dec 4 2009, 03:09 PM) *
laughing.gif Niet boos worden omdat ik je heb 'gepak't! tease.gif tease.gif tease.gif tease.gif tease.gif tease.gif tease.gif tease.gif

Ik voel me niet gepakt noch ben ik boos.

icon_cheesygrin.gif

Scofield
elk scheiding begint met een huwelijk..
Tennelle
QUOTE(W0LF @ Dec 4 2009, 02:22 PM) *
Genderverschillen bestaan er wel degelijk en het is nauwkeurig onderzocht, zowel op het biologisch als psychologisch vlak. De generalisering of marginalisering gebeurt niet door de wetenschappers, maar door de media die geen aandacht besteden aan de nuances (of uitzonderingen) die de wetenschappers ook benadrukken.

Klopt, dat ontken ik ook niet. Die populairwetenschappelijke meuk als de titel die ik had genoemd of die onzin als 'Waarom mannen niet kunnen luisteren en vrouwen niet kunnen kaartlezen' marginaliseren en generaliseren al het serieus wetenschappelijke onderzoek (zonder daaraan direct normatieve opvattingen te ontlenen) dat ernaar gedaan is. Die boeken zijn zogenaamd bedoeld om mensen 'meer inzicht te verschaffen, maar uiteindelijk doen ze het tegenovergestelde. Als je er echt iets over wil weten, moet je serieus wetenschappelijke publicaties lezen en niet van die toiletboeken (ja, ze liggen echt bij mensen op de wc, al een paar keer gezien).
Tennelle
QUOTE(Asif @ Dec 4 2009, 02:11 PM) *
@ Tenelle
Als je probleem hebt, verwacht je actieve inbrnegn van hem. Dat hij een initiatief kan tonen etc.
Maar wat als hij zelf probleem heeft en niet weet wat jullie eraan moeten doen.
ga je hem dan niet vergelijken met "de man" die hoort dit en dit te doen?

Nee, dat heb ik nooit gedaan en ik verwacht ook helemaal niets gebaseerd op het feit alleen dat ik met 'de man' samenleef. Als hij problemen heeft, hoop ik dat ik hem ook kan helpen door tenminste goed naar hem te luisteren.
_WOLF
QUOTE(Tennelle @ Dec 4 2009, 03:40 PM) *
Klopt, dat ontken ik ook niet. Die populairwetenschappelijke meuk als de titel die ik had genoemd of die onzin als 'Waarom mannen niet kunnen luisteren en vrouwen niet kunnen kaartlezen' marginaliseren en generaliseren al het serieus wetenschappelijke onderzoek (zonder daaraan direct normatieve opvattingen te ontlenen) dat ernaar gedaan is. Die boeken zijn zogenaamd bedoeld om mensen 'meer inzicht te verschaffen, maar uiteindelijk doen ze het tegenovergestelde. Als je er echt iets over wil weten, moet je serieus wetenschappelijke publicaties lezen en niet van die toiletboeken (ja, ze liggen echt bij mensen op de wc, al een paar keer gezien).

My thoughts, exactly! Jouw kritiek vind ik daarom ook zeer terecht.
Misz.
Vertrouwen is nummer een, daarnaast liefde en daarnaast communicatie. Als er iets niet goed gaat dan meteen bespreken en het uit praten. Er zullen vast meerdere dingen zijn meer deze drie vind ik dus zeer belangrijk.
Sneeuwpop
QUOTE(Tennelle @ Dec 4 2009, 02:40 AM) *

Bij wat voor mensen ga jij naar de plee.
Tennelle
QUOTE(Sneeuwpop @ Dec 29 2009, 12:50 AM) *
Bij wat voor mensen ga jij naar de plee.

Mensen die ook scheurkalenders en 'Filosofie voor op het toilet' op het toilet hebben liggen :D
Dit is een "Print" versie van onze forums. Om de volledige versie met meer informatie, afbeeldingen en opmaakte bekijken, a.u.b. klik hier.
Invision Power Board © 2001-2010 Invision Power Services, Inc.